maandag 2 februari 2015

Kennismaken met LA2

Wat heb ik gemaakt?
De opleiding voorschakeltraject welzijn ontworpen (éénjarige niveau 2 Helpende zorg en welzijn) en geïmplementeerd. Vanuit kwalificatiedossier naar examenplan naar stageplan naar uiteindelijk lessenplan en lesinhoud

Welke stappen heb ik genomen?
Stap 1: kijken naar het kwalificatiedossier
Stap 2: Kijken naar examinering (wat moet geëxamineerd worden)
Stap 3: kijken naar uren norm
Stap 4: examenplan gemaakt
Stap 5: stagemodel gemaakt
Stap 6: Kijken welke informatie misschien al ergens ligt wat gebruikt kan worden
Stap 6: lesplan gemaakt
Stap 7: Formuleren van lesdoelen
Stap 8: lessen uitgeschreven

Wat maakt dat ik tevreden ben over dit ontwerp?
Het voorschakeltraject draait nu al voor het vierde jaar succesvol.

Welke les heb je geleerd en zou je aan iedereen willen meegeven?

Ik heb geleerd dat je goed moet kijken naar je doelgroep, welk niveau heb ik voor ogen, en wat het is het verschil met je huidige opleiding, huidige niveau. Ik merkte dat ik bij de uitwerking van de lessen te snel door de theorie heen ging, waardoor de studenten het niet meer volgende. Het jaar daarop heb ik de theorielessen aangepast

Geen opmerkingen:

Een reactie posten